Rambla Xavier Cugat 45, 17007 Girona
Servei tècnic informàtic a girona

News

Perquè el suport informàtic és tan important per a les empreses?

El manteniment informàtic és una peça clau i cap dalt per al bon funcionament de qualsevol empresa. Un bon suport tècnic informàtic és vital a l'hora d'anticipar-nos a les futures incidències. Avui, en Pere Pont ens explicarà en què consisteix un dels serveis principals de la seva empresa.

Els éssers humans cada cop som més dependents de la tecnologia, en especial de la informàtica. Els sistemes informàtics són actualment bàsics per a un bon funcionament de l’empresa. En conseqüència, un suport tècnic professional és essencial per a un funcionament òptim de tota la infraestructura informàtica, per raons molt diverses.
Tenir a l’abast un equip de tècnics informàtics preparats per a solucionar, tant les incidències del dia a dia, com les que apareixen al llarg de la vida dels ordinadors i sistemes electrònics i, a més, siguin capaços d’anticipar-se als futurs problemes informàtics per a minimitzar el seu impacte, mantenir l’estat físic de la xarxa d’ordinadors en bon estat duent a terme les reparacions preventives necessàries abans que sorgeixi un nou problema.

Per a un suport informàtic òptim les dues grans claus són, per una part: la solució eficaç d’incidències informàtiques i per altra banda l’anticipació als futurs problemes que puguin sorgir.

Tots els sistemes informàtics, des dels més petits, fins als més actuals i complexos, necessiten ser tractats adequadament al llarg de tota la seva vida útil. Tant si és un ordinador portàtil, com una xarxa informàtica empresarial externalitzada al núvol necessita un bon manteniment informàtic. I considerant que la majoria de petites i mitjanes empreses no acostumen a tenir tècnics informàtics en plantilla sovint sorgeix la necessitat d’externalitzar les necessitats informàtiques a una empresa especialitzada.

Quins avantatges té el suport informàtic per a les empreses?

Disposar d’un equip de persones especialitzades acostumades a resoldre problemes informàtics, a donar solucions i assessorament a les necessitats de qualsevol empresa sobre la infraestructura informàtica té incomptables avantatges. Molts d’ells són obvis i semblen redundants, però d’altres, no menys importants, són més subtils i costa més de veure’n el seu gran valor.

Abaratiment del cost informàtic al cap de l’any

El més evident és l’abaratiment del cost en despeses informàtiques que podrien resultar molt cares en cas de no disposar d’un equip sempre atent a les incidències informàtiques i entregat a un manteniment freqüent dels equips, programaris i bases de dades.

És un tipus de servei que sovint es proporciona gràcies a una quota mensual fixe. Això facilita i, en molts casos, estalvia sorpreses. Ens permet ser proactius i anticipar-nos als futurs problemes informàtics. El monitoratge i l’assistència remota són eines fonamentals per a realitzar aquests manteniments.

Augment de la productivitat i el potencial empresarial

Considerant la importància de la tecnologia informàtica per a les empreses cal tenir en compte quan catastròfic pot ser un període d’inactivitat per culpa d’una incidència en la xarxa informàtica en qualsevol companyia. Evidentment, un equip de professionals preparat no només pot solucionar aquesta mena d’incidències, sinó prevenir els futurs talls en la productivitat de l’empresa.

I obviant els problemes més greus i evidents, hi ha també un augment lògic de productivitat per part de la plantilla de l’empresa des del moment en què no s’ha de preocupar dels problemes tècnics que la infraestructura informàtica pot donar, ja que som capaços de veure i millorar els punts importants per al funcionament fluid de la informació dintre l’empresa. Sobretot quan aquests problemes són tan complexos que sovint escapen als coneixements de les persones.

Facilitat d’actualització

El sector informàtic és un dels més ràpids a l’hora de modernitzar-se. Tots som conscients de la velocitat a la qual avança. Disposar de suport tècnic no només permet la solució d’incidències, també en permet estar a l’aguait de les últimes novetats, la modernització i actualització en els sistemes de la companyia.

Prioritat en serveis de manteniment informàtic

Es dóna prioritat a les empreses que decideixen contractar serveis tècnics informàtics. Com si es tractés d’una assegurança, els tècnics informàtics entren en acció en el mateix moment que hi ha qualsevol incidència. Un cop solucionada optimitzen els equips, els actualitzen, i els preparen per a evitar futurs problemes minimitzant els impactes en la productivitat. I quan el funcionament és òptim en resten a l’aguait.

Seguretat informàtica

Si hi ha punt a destacar per sobre la resta, aquests la seguretat informàtica, la ciberseguretat. Molt especialment la seguretat a internet.

La proximitat per a qualsevol companyia a una empresa dedicada a la seguretat informàtica pot, literalment, salvar-la de la destrucció. En un món on els atacs informàtics són cada cop més habituals i complexos cal considerar seriosament la instal·lació de mecanismes de seguretat davant les ciberamenaces. Un punt bàsic en aquest apartat són les còpies de seguretat externalitzades i monitorades fora l’empresa.

Però la raó més important en l’actualitat dels serveis informàtics és la seguretat informàtica, especialment la seguretat a internet.

Enguany, la ciberseguretat s’ha convertit en tot un reclam empresarial en el sector empresarial. La informació que les empreses contenen en les seves bases de dades és d’una importància il·limitada. És una de les grans fonts de riquesa de les empreses i les persones, i ha de ser protegida amb els mecanismes informàtics més moderns a l’abast.

Manteniment informàtic i seguretat a internet
Perquè el suport informàtic és tan important per a les empreses? 4

L’anàlisi de ciberseguretat per a empreses

Per a una empresa dedicada la ciberseguretat les auditories de seguretat informàtica en són un servei important. Gràcies a elles s’elaboren informes i anàlisis punt per punt de les vulnerabilitats, forats de seguretat o punts crítics de la infraestructura informàtica que, moltes vegades, l’empresa ni sabia que existien. És aquí on es recomana implantar mecanismes per a millorar el nivell de seguretat i blindar la informació que conté la seva xarxa.

Escriptori remot per a empreses
Perquè el suport informàtic és tan important per a les empreses? 5

Còpies de seguretat o Backups automàtics

Els Backups o còpies de seguretat és un dels punts bàsics dintre l’empresa, però enguany el més important és tenir un segon sistema de còpia fora l’empresa, de forma segura i complint la RGPD. Consisteix a gestionar i automatitzar de manera periòdica la còpia de totes les dades d’una empresa i extreure-la de la seva pròpia infraestructura.
Això evita, moltes vegades, problemes tan greus com per fer perillar el futur de l’empresa, i en els casos més greus fins i tot destruir-la. Un cas, que malauradament és cada dia més freqüent i complex, en són els atacs de segrest de dades amb virus criptolocker (segrest de la informació de les bases de dades). Un bon servei de còpies de seguretat solucionar situacions greument compromeses.

Tallafocs perimetral i antivirus

Tallafocs de seguretat perimetral amb el qual protegir tota la xarxa empresarial, sigui física, sense cables o al núvol. Els Firewalls són una eina que es comporta com una barrera que atura els atacs amb programari maliciós potencialment perillosos per malmetre els equips informàtics o la informació que contenen.
Els antivirus empresarials són una tecnologia informàtica necessària a l’hora de protegir la seguretat la companyia.

Serveis cloud girona
Perquè el suport informàtic és tan important per a les empreses? 6

Serveis Cloud o informàtica al núvol

Els serveis al núvol permeten, a les empreses, tenir les seves dades i programes a l’exterior de la seva infraestructura física, i accedint a elles a través d’internet. Això eleva les dades de l’empresa a nous nivells de seguretat i protecció contra amenaces. Hi ha, també, un augment de l’accessibilitat fent possible la connexió al programari de l’empresa des de qualsevol lloc del món amb un ordinador o dispositiu connectat a la xarxa. L’escalabilitat d’aquesta tecnologia no només permet actualitzar programaris amb molta facilitat, sinó que el procés en resulta molt econòmic en comparació.

Quina conclusió se’n pot extreure del suport i manteniment informàtic?

Els serveis informàtics són cap dalts per al sector empresarial. Un equip dedicat al suport informàtic és imprescindible.

No s’ha d’oblidar que els equips informàtics que tots utilitzem a la nostra feina resulten cada dia més senzills de fer servir. Cada dia augmenta la seva usabilitat, i cada cop costa menys aprendre a utilitzar-la. Però és molt habitual que apareguin problemes que superen els nostres coneixements i siguin necessaris els serveis de professionals que puguin actuar de la manera més immediata possible. Especialment quan el que està en joc no és només la productivitat empresarial, sinó la seva seguretat.

Restarem sempre a la seva disposició

Assessori's ara sense cap compromís!