Rambla Xavier Cugat 45, 17007 Girona
Que es la telefonia IP: Mans que marquen un número en un telèfon

News

Allibereu el poder de la telefonia IP per a la vostra empresa

La telefonia per internet té molts avantatges respecte de la telefonia tradicional, estalvi de costos, escalabilitat i molts altres.

A mesura que les empreses es continuen expandint, les seves necessitats de comunicació també creixen. Per això la telefonia IP, o telefonia per protocol d’Internet, ha esdevingut una solució cada cop més popular per a les empreses que busquen sistemes de comunicació avançats.

Què és la telefonia IP?

La telefonia IP fa referència a la transmissió de trucades telefòniques i altres formes de comunicació a través d’Internet mitjançant el Protocol de Veu sobre Internet (VoIP). En utilitzar la telefonia IP, les empreses poden fer i rebre trucades a través d’Internet en lloc d’utilitzar la xarxa telefònica tradicional. Això facilita i fa més rendible la comunicació amb clients, proveïdors i empleats així com la col·laboració en projectes.

La telefonia IP és una poderosa eina per a les empreses perquè es pot utilitzar per fer trucades nacionals i internacionals, enviar faxos i missatges de veu i oferir videoconferències i altres funcions avançades. A més, és altament personalitzable i es pot adaptar a les necessitats de qualsevol organització.

Avantatges i desavantatges de la telefonia IP

Tot i que la telefonia IP ofereix molts avantatges, també té alguns inconvenients.

El principal avantatge de la telefonia IP és l’estalvi de costos. Els sistemes de telefonia tradicionals requereixen la instal·lació de maquinari car i el lloguer de línies a les companyies telefòniques. Amb la telefonia IP, les empreses poden evitar aquests costos i pagar una quota mensual fixa. A més, les empreses poden estalviar diners en trucades internacionals i de llarga distància perquè solen ser més barates a través de la telefonia IP que no pas a través de les línies telefòniques tradicionals.

L’altra gran avantatge de la telefonia IP és la flexibilitat. Els sistemes de telefonia IP es poden configurar fàcilment per satisfer les necessitats de qualsevol empresa. També es poden utilitzar per connectar diverses oficines i permetre als empleats accedir al mateix sistema des de qualsevol lloc.

La telefonia IP també té alguns inconvenients. D’una banda, la qualitat de les trucades mitjançant telefonia IP pot ser inferior a la de les línies telefòniques tradicionals. A més, si la connexió a Internet no és fiable o és lenta, la qualitat de les trucades es pot veure afectada. Finalment, els sistemes de telefonia IP requereixen un cert nivell de coneixements tècnics per al manteniment i la resolució de problemes.

Comparació de costos entre telefonia IP i telefonia tradicional

El cost de la telefonia IP sol ser molt menor que el de la telefonia tradicional. Això és degut al fet que la telefonia IP no requereix la instal·lació de maquinari costós ni el lloguer de línies a les companyies telefòniques.

Per a les empreses amb un gran nombre de treballadors, l’estalvi de costos pot ser significatiu. Per exemple, una empresa amb 100 empleats pot estalviar fins a 10.000 dòlars l’any fent servir telefonia IP en lloc de telefonia tradicional.

A més, les empreses poden estalviar diners en trucades internacionals i de llarga distància. Les trucades fetes a través de telefonia IP solen ser més barates que les trucades a través de línies telefòniques tradicionals. A més, les empreses poden beneficiar-se de funcions com les conferències VoIP i les videoconferències, que poden reduir les despeses de viatge.

Telefonia ip que es
Allibereu el poder de la telefonia ip per a la vostra empresa 2

Visió general de la centraleta IP

La centraleta IP és el component central d’un sistema de telefonia IP. És un servidor que enruta les trucades “cap a” i “des d’Internet” i gestiona altres funcions com la bústia de veu, el desviament de trucades i les conferències.

La centraleta IP també admet funcions com l’operadora automàtica, que permet dirigir automàticament els clients al departament o persona adequats. A més, es pot integrar amb altres sistemes com la bústia de veu, el fax i el CRM.

Visió general de la centraleta virtual

La centraleta virtual és una versió basada en el núvol d’una centraleta IP. És una alternativa a una centraleta tradicional i sol ser més barata i fàcil de configurar i mantenir. Els sistemes PBX virtuals estan allotjats al núvol i s’hi pot accedir des de qualsevol lloc. A més, es poden ampliar o reduir fàcilment per satisfer necessitats canviants.

Avantatges de la telefonia IP per a les empreses

La telefonia IP ofereix molts avantatges a les empreses. És una solució rendible que pot reduir els costos de comunicació i proporcionar funcions avançades com a conferències VoIP i videoconferències. A més, és altament personalitzable i es pot adaptar a les necessitats de qualsevol organització.

La telefonia IP també ofereix flexibilitat. Es pot utilitzar per connectar diverses oficines i permetre als empleats accedir al mateix sistema des de qualsevol lloc. Finalment, es pot integrar fàcilment amb altres sistemes, com ara la bústia de veu, el fax i el CRM.

Com configurar un sistema de telefonia IP

Configurar un sistema de telefonia IP pot ser una tasca descoratjadora. Requereix un cert nivell de coneixements tècnics i l’ha de fer un tècnic qualificat.

Abans d’iniciar el procés de configuració, cal determinar les necessitats específiques de l’empresa. Això inclou el nombre d’usuaris, els tipus de serveis que s’utilitzaran i el tipus de maquinari i programari que caldrà.

Un cop determinades aquestes necessitats, el pas següent és configurar el sistema. Això inclou connectar el maquinari a Internet, instal·lar la centraleta IP i configurar els operadors de telefonia IP. També és important configurar un telèfon VoIP o softphone per a cada usuari.

Conclusió

La telefonia IP és una potent eina per a les empreses que cerquen sistemes de comunicació avançats. Ofereix molts avantatges, com ara estalvi de costos, flexibilitat i funcions avançades. A més, es pot configurar fàcilment per satisfer les necessitats de qualsevol organització.

En aprofitar el poder de la telefonia IP, les empreses poden estalviar diners en costos de comunicació i beneficiar-se de funcions com ara les conferències i videoconferències VoIP. Per tant, les empreses haurien de plantejar-se invertir en un sistema de telefonia IP per aprofitar-ne tot el potencial.

Si esteu pensant en instal·lar un sistema de telefonia IP per a la vostra empresa, és important que investigueu i trobeu un operador de telefonia IP fiable que us ofereixi les funcions i l’assistència que necessiteu. També és important assegurar-se que el vostre sistema està correctament configurat i mantingut per garantir que funciona sense problemes.

Si dediqueu temps a conèixer la telefonia IP i a configurar correctament el vostre sistema, podreu alliberar el poder de la telefonia IP i gaudir dels molts avantatges que podeu oferir a la vostra empresa.

Si necessites assessorament informàtic per tu o la teva empresa no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres trucant al 972 22 89 43 o enviant-nos un missatge des de la nostra pàgina de contacte.

Restarem sempre a la seva disposició

Assessori's ara sense cap compromís!